Reméljük, hogy az itt megtalálható pályaleírások segítséget nyújtanak
számotokra miközben a Counter-Strike-val játszotok. Azzal a játékkal,
amelyet világszerte rengetegen játszanak, hiszen alapvetően igen
egyszerű. Egy játék, amely hasonlóan jó közösségi érzést kelt az
emberben mint ahttp://hu.partypoker.com/mivel itt olyan érzésed lehet mint egy nagy boldog családban, és mi ezt szeretnénk veled megosztani.
De_Dust2
Mióta versenyszerű Counter-Strike létezik,
kiirthatatlan kelléke minden egyes versenynek, ligának és netes
gyakorlómeccsnek ez a remek, világos tónusú pálya. Az összes többi DE
maphez hasonlóan itt is két bombalerakó található, a terroristák
kezdőhelyéhez közelebb eső a B betűjelet kapta. Ezt a
legkönnyebb gyors taktikával elfoglalni, valamint a bomba élesítése után
megvédeni is könnyebb, mint a nyíltabb, három helyről megközelíthető A-t.
Jellemző momentuma, amikor a két csapat AWP-sei egymást próbálják meg
kilőni a kör elején, hogy emberelőnyből indulhasson a támadás, illetve a
védés.
De_Nuke
Az egyik legsötétebb textúrákkal rendelkező
mapunk, amelyen a történet szerint egy rakétával is felszerelt bázist
kell felrobbantania az elszánt rosszfiúknak, de minket nem is ez
érdekel. A felső lerakó közvetlenül az alsó fölött van, így frappáns
tereléseket lehet véghezvinni, hiszen a kettőt csupán két szellőzőakna
választja el. Két létfontosságú területet emelnék ki: az egyik az elosztó, amelyből mindkét bombalerakót azonnal meg lehet rohamozni, innen indul el legtöbbször a támadás. A másik az udvar,
ami kedvez a távcsöves fegyverek rajongóinak a nagy távolságok miatt.
valamint innen remekül megkerülhető a védő csapat, ha nem
összpontosítanak a kinti részekre.
De_Inferno
A másik nagy közönségkedvenc, szintén világos alapszínű map. Elég
változó, hogy melyik oldalon könnyebb rajta játszani egy csapatnak, ami
abból adódik, hogy a CT-k agresszív, kinézegetős védései nagyon
érzékenyen érinthetik az egy helyen gyülekező támadókat. Viszont egy
összeszedettebb, terelgetős taktikát, vagy egy vakítókkal jól ellátott
rusht igen komplikált is lehet megfogni a lerakók közötti nagy távolság
miatt, mivel a defenzíven védekező CT-kkel való találkozás nélkül is
könnyen támadást lehet szimulálni, ezért nem indulnak át egyik lerakóról
a másikra olyan hamar a védők.
De_Train
Egyértelműen a legsötétebb versenypálya,
ami az alacsonyabb gamma értékkel játszó játékosoknak komoly hátrány is
lehet a sok árnyékos búvóhely miatt. Rengeteg aljas kis sarok, létrák,
dobozok; vagonok, amik alól vagy mellől az óvatlanul támadó vagy védő
csapatokat sorsdöntő emberhátrányba is lehet taszítani. Szintén egy
terelgetős map, ahol a benti, sötétebb lerakót könnyebb támadni és
védeni is a két szűk támadási pont miatt, így itt főleg az egyéni
bravúrok döntenek el egy kört a pontos gránátozás mellett. A kinti rész
már bonyolultabb, ugyanakkor szintén a távolsági lövéseken, valamint a
füstökön és vakítókon múlik, hogy melyik oldalra billen a mérleg.
De_Cbble
Egy harsány közutálatnak örvendő map, ami
talán annyiból érthető is, hogy vitathatatlanul a CT-knek kedvez az
egész felépítése. Annyira hatalmas az alapterülete, és annyira könnyen
védhető mindkét lerakó, hogy vagy komoly tudásbeli fölény, vagy agyafúrt
és átgondolt taktikák kellenek ahhoz, hogy a támadó csapat megnyerje az
oldalt. Szép világos színek, jól átlátható szerkezet, de mégis pokolian
nehéz jól betámadni. Éppen ezért ma már nem jellemző, hogy versenyeken
előkerül, nálunk a GPS rendezvénysorozat alkalmazza, de a csapatok több
mint fele vétómapként jelölte meg, így nem sok mérkőzést láthattunk
ezen.
De_Aztec
Szinte minden jellemzőt átmásolhatnék ide a
cbble leírásából, hiszen az aztec esetében is egy egyértelműen CT
mapról beszélhetünk, amit egy kicsit is felkészült csapat fölényesen be
tud védeni, betámadni pedig már csak azért is nagyon nehéz, mert a
terror rész egyik irányból egy tökéletesen sniperezhető kapuval, másik
irányból pedig egy szintén pofonegyszerűen védhető híddal van
elszeparálva a két lerakótól. Annyi előnyük van a támadóknak, hogy a
kezdőhelyüktől az A lerakóig húzódik egy patakszerűség,
aminek a partvonalán el lehet sunnyogni a bombával, de egy rámpavédő CT
ezt is hamar likvidálni tudja. Ma már egy verseny sem használja, de
régen nagy népszerűségnek örvendett, főleg a public szervereken.
De_Prodigy
Az aztec-nál valamivel hamarabb tűnt el a
versenyekről ez a nagyon érdekes pálya, amire igazából rá lehet fogni,
hogy a CT-knek kedvez, de ez magasabb szinten nem volt mindig igaz. Több
okos ötletet is beleraktak a készítői, amitől élvezetes rajta játszani,
például a két lerakó között, valamint a fő támadási folyosó fölött
húzodó szellőzőcsatornát, ami mindkét félnek előnyére válhat, ha okosan
használja. Egy jó fejhallgató nem hátrány a prodigy-n... minden csörög,
zörög, kitörik, kinyílik, becsukódik. A zajokból és lépéshangokból jól
meg lehet határozni az ellenfél pozícióját, de ugyanezen okból
kifolyólag terelni, megtéveszteni sem nehéz.
De_Cpl_Mill
Ahogy a nevéből is látszik, az eredetileg de_clan1_mill néven futó mapet a CPL
fejlesztette ki, speciálisan versenyszerű CS-hez. Hogy a játékosoknak
csak a lényegre kelljen összpontosítaniuk, nincsenek csicsás
látványelemek (no nem mintha egy alapból művészi szépségű játékról
beszélnénk), meg kell elégednünk dobozokkal és szögletes, egyszerű
formákkal. A lerakók közül a nagyobbikat (1-es) két
irányból is be lehet venni, valamint egy egész pályát behálózó
csatornarendszer is segítségére válik a terroristáknak. A kisebbik (2-es) lerakóra általában egyetlen védőt helyeznek a védő csapatok, akit a középső részről átmozgó társa segít támadás esetén.